Investičné poznámky za júl 2020

Tento mesiac sa udialo niekoľko udalostí, ktoré ukázali, že pomaličky vychádzame z Koronakrízy, ktorá naštartovala niekoľko dobrých zmien.

Tento mesiac sa udiali tieto 4 dôležité udalosti, ktoré možno aj zmenia svet k lepšiemu:

Warren Buffett otvoril peňaženku

Warren Buffett prvýkrát od začiatku pandémie otvoril peňaženku svojho fontu Berkshire Hathaway Inc. (BRK.B) a nakúpil akcie firmy zaoberajúcu sa ťažbou a spracovaním zemného plynu Dominion Energy (D) [Warren Buffett finally opens his wallet during the pandemic, with nearly $10 billion purchase]. Warren Buffett so svojim tímom určite nie je hlúpy a hľadá hodnotu kde ju iný nevidia.

Svet bude o chvíľu patriť slnečnej energii a iným formám obnoviteľných zdrojov. Plyn je niekde na hranici zelenej energie, takže si nie som istý čo vlastne týmto krokom Buffett sleduje. Ak je to spôsob ako zahedžovať voľné BRK.B peniaze, tak OK. Ale ak pozerá ďalej ako za rámec niekoľkých najbližších rokov, tak neviem.

Ak máte na to svoj názor dajte mi prosím vedieť do komentárov.

Tesla potvrdila svoju pozíciu najhodnotnejšej automobilky

To čo sa udialo za posledný mesiac s Teslou mi nedáva spávať a zaslúži si samostatný článok. Ale v krátkosti by sme si mohli povedať čo tento mesiac Tesla dokázala:

A teraz sa pozrime čo dokázala medzi tým jej svetová konkurencia:

BMW concept i4 - predok

BMW concept i4 - strana

BMW concept i4 - zadok

Letecký priemysel sa začína meniť

Boeing (BA) oficiálne zastavil výrobu modelu 747 [Boeing to end 747 production and warns of job cuts]. Áno, je to tak. Na kráľovnej oblohy si už nezalietame. A to nehovorím len tak. Posledný Boeing 747 spoločnosti Quantas zamieril v pondelok 22. posledný krát zo Sydney do americkej Kalifornie kde bude na leteckom cintoríne rozobraný na šrot. [Farewell]

Ešte predtým však British Airways s okamžitou platnosťou, a doslova zo dňa na deň, zastavila prevádzku celej flotily 747 z dôvodu útlmu cestovania. A je nepravdepodobné, že sa niektoré z lietadiel na oblohu ešte vrátia. [British Airways retires entire 747 fleet after travel downturn]

To ako sa s rýchlosťou lietadla Boeing 747, prezývané aj kráľovné oblohy, stali zastaralými len ukazuje rýchlosť a smer ktorým sa celý letecký priemysel bude uberať najbližších 10 rokov.

Zhrňme si o čom táto situácia hovorí:

  1. Boeingy 747 a Airbus A320 sú jednoducho príliš veľké. Pre aerolinky je ziskovejšie lietať s menšími lietadlami viac-krát denne ako jeden krát za deň s jedným plne naložením lietadlom.
  2. Motory sa stali veľmi bezpečnými a dovolia tak dvojmotorovým lietadlám kratšie trasy cez Atlantik. A kratšie trasy vedú späť k bodu 1. (ETOPS pravidlo)
  3. Ľudia chcú cestovať point-to-point, nie presadať a mať dlhé overlaye v HUB-och. Hoci je to dnes už viac-menej možné, dostávame sa skôr na fyzický limit časových slotov letísk ako na nedostatok možných trás v ponuke aeroliniek.

Mne ostáva ešte dúfať, že sa mi v priebehu najbližšieho roku podarí na krídlach KLM ešte jeden skok do Kanady s využitím Boeingu 747.

Intel oficiálne nestíha za AMD

Cena Advanced Micro Devices (AMD) sa konečne prehupla cez 60$ za akciu na ktorej sa držala už niekoľko mesiac. A to bolo naozaj divné, keďže AMD drtilo Intel v každom segmente. Až konečne prišlo na lámanie chleba a samotný CEO Intelu Bob Swan priznal, že sú o jednu generáciu za AMD. Dôkaz? Už o polroka sú tu Vianoce a žiadna z next-gen herných konzol s čipom od Intelu nepočíta.

Intel prvých 6 mesiacov roku 2020

[Intel stock falls as next generation of chips delayed, sending AMD shares higher]

Takže zatiaľ čo cena Intelu šla dole, cena AMD išla hore. A spolu s nárastom ceny AMD rástla aj cena výrobcu AMD čipov Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSM)

Mňa osobne ako drobného akcionára AMD stúpajúca cena konečne potešila. Začínajú však vznikať pochybnosti či rýchla sláva nestúpne AMD do hlavy rovnako ako Intelu, ktorý veľmi rýchlo poľavil z inovácie a len recykloval staré produkty v novom balení. Prvé vtáčiky už od AMD začínajú na poličkách výkladov štebotať …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.